2011. február 17., csütörtök

Tartós hullám, avagy a dauer

Szerintem nem létezik olyan egyenes hajú nő, aki ne játszott volna már el a gondolattal, hogy bedaueroltassa a haját!Csak általában félünk...
Félünk, mert manapság annyira kiment a divatból, és annyira maradinak titulálták , hogy azonnal a "nagymami" dauerra gondolunk, pedig korántsem merül ki ennyiben a dolog!



Mi is az a dauer?
Egy fodrászati eljárás, mely során a haj kémiai kötései megváltoznak.
A hidrogén hidak időlegesen fenntartják a haj megváltozott formáját(egyenesből göndör, és fordítva), egészen addig, amíg nem kerülnek újból vízzel kapcsolatba.Viszont léteznek egyéb hidak is, melyeknek kötését nehezebb felbontani.
Ezek a hidak a kénhidak, amelyek a haj tartós formájáért felelnek.
Ezek a kötések akkor tudnak felbomlani, ha a kén vagy ion tioglicolát tartalmú anyaggal kerülnek kapcsolatba amelyek megváltoztatják a S-S SH kötéseket.
Egy formázó anyag segítségével , a protein láncok elszeparálódnak egymástól. Egy hidrogénben gazdag terméknek köszönhetően a kénhidak újraépülnek és felveszik az új formát!
A dauervíz erősségét a fodrászod választja ki, mert nagyon sokban befolyásolja a Te hajad állapota, hogy milyet is használjon.
Ezért mindig nagyon fontos tudatnod vele, hogy mikor festetted, esetleg szőkítetted a hajadat.
Persze akkor van a bökkenő, ha Te mondjuk csak felül a fedőszálakat melíroztattad ki, így oda egy 2-es folyadék kéne, míg alul a hajad természetes, erős, így azt a 0-ás fogná be.(merthogy nemcsak az erősség, de a hatóidő is más)Mi is van ilyenkor??
Nemrég voltam egy szemináriumon, amelyen egy olyan terméket mutattak be, amely ampullás kiszerelésben van, így mostmár simán meg lehet azt tenni, hogy a kimelírozott részre, 2 ampullát önt a dauervízhez a fodrász, igy az 2-es lesz, a sima részhez meg semmit, így az marad 0-as.Hatóideje meg ugyan az, mert ugyan azt a terméket használtuk:D
Csavarási technikák:
Persze-persze, tudom, mindenkinek az alap csavarás ugrik be:)
Pedíg, ha a fodrászod különböző méretű csavarókat használ, és mondjuk fejtetőn cikkejekben elkezdve annyival szebb, természetesebb tartást ad a hajnak, hogy a végeredményen Te is meg fogsz döbbenni.


A csavarók méretétől, a tekerés erősségétől, és a leválasztott passzék nagyságától sokban  függ a csigák intenzitása.



Én személy szerint annyira nem preferálom a spirál dauert, de vannak, akik nagyon szeretik, egyébként, ha jól tekerik fel, szép loknit kaphatunk ezzel a módszerrel.
Viszont egyet tudnotok kell, igazán lokni, már-már berakáshoz hasonlító göndörséget nem lehet produkálni.
Hosszú haj esetében én a " kukaccsavarót " használom, és az egész kukac hosszára tekerem a hajat, lentről kezdve, végét behajtva. Ez azért fontos, mert amikor indirekt módon felviszem a dauer vizet a haj egészét eléri az anyag, így elkerülhető az a probléma, hogy a vége egyenes marad, míg a haj teteje göndör !
Az öblítésre, és a fixálásra ugyan akkora hangsúlyt kell fektetni, ez az alapja a dauernak!


Csajok, merjetek belevágni, és ne féljetek a dauertól!

5 megjegyzés:

  1. Hello!

    Épp most bukkantam a blogodra, s ennek a különös véletlennek nagyon örülök!:)
    Nagyjából e bejegyzéssel egy időben daueroltattam be a hajam életemben először, és azóta így hordom.
    Most az ünnepek előtt szeretnék egy újabb "nagy takarítást" a fejemen, de bevallom, hogy ezúttal tanakodni kezdtem: akarok-e ismét dauert?
    Gyengébb (normál) dauert alkalmaztunk, és kb. 1,5 hónapig gyönyörűen áll mindig. Azután azonban jelentősen csúnyul. Szétmennek a tincsek, és gyakran annyira elfekszem, hogy inkább emlékeztetek egy drótszőrű foxira. :D
    Használok hajmosás után lemosandó hajbalzsamot, azután pedig "sima" hajbalzsamot. Megszárítani soha nem szoktam, mert a szárítástól még inkább szétmennek a tincseim.
    S mielőtt fodrászhoz mennék, jó volna eldönteni, hogy mit is akarok a hajamból. Maradjon-e a göndör vagy inkább térjek vissza a simára? (Bár imádtam a tincseimet!!!)
    Ezért ha nem bánod, akkor Rád zúdítanék néhány kérdést, hátha tudsz segíteni nekem a kérdés eldöntésében.
    Egy átlagos dauer nagyjából meddig bírja? Reális ez a 1,5-2 hónap? Meglehet, hogy esetleg rosszul kezelem a hajam? Számít az, hogy milyen sampont használok? Alaposan töredezik már a hajam, ezért vágáson mindenképpen gondolkodom, vagy esetleg elég lehet egy rendszeresen alkalmazott hajpakolás? Ha igen, akkor milyet érdemes választanom? (Bevallom, ilyet még sosem csináltam! :p) Hogy lehet az, hogy a tarkómnál gyorsabban kimegy a dauer, mint a felső rétegekben, főleg a legtetején?
    Húú...azt hiszem, csak ennyi volna.
    Lehet, hogy ezt inkább levélben kellett volna megérdeklődnöm, mert túl hosszúra sikerült a hsz., ezért elnézésed kérem.

    Várom kedves válaszod!

    Szép hétvégét kívánok! :)

    Üdv: Barbi

    VálaszTörlés
  2. Szia Barbi!

    Sajnos a dauer majdnem mindig csak pár hétig-hónapig "szép". Így igaz, szétmennek a tincsek, szétesik a haj. Mivel nagyon roncsol, mert a haj szerkezetét változtatja meg, így a hajad sokkal sprődebb, töredezettebb lesz. Sajnos ezzel sem lehet túl sok mindent kezdeni. Esetleg annyit, hogy dauerolás előtt porózuskegyenlítővel kezelik le a hajadat. Én , akit lehet lebeszélek a tartós hullámról. Kimondottan száraz, töredezett hajra való pakolást vegyél, és ha mész fodrászhoz a sérült véget vágasd le.
    Szép estét,
    Üdv,
    Mariann

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mariann!
    Megértem az ellenjavallatodat (én 20 évvel ezelőtt viseltem dauerolt frizurát, és minden hajszálam olyan volt, mint egy-egy százlábú), ugyanakkor mostanában újra játszom a gondolattal, mivel a jelenlegi viseletemnél csak jobb lehet (lófarok hajráffal, ami azért kell hozzá, mert nem minden elülső szál ér el a farokig).
    Fül mögé tétere vagy egyéb, mások számára magától értetődő természetes mozdulattal történő arcból kivételre nem lehet gondolni, mivel a homlokom két szélén csak sokkal magasabban kezdődik a haj -- a közepéhez képest (olyan, mintha valami szarvaknak akart volna csupasz helyet hagyni két oldalt a természet: leginkább a fiúknak szokott onnan hiányozni a haj, én meg lány létemre így jártam, anyukámmal együtt), onnan nem nő semmi, amihez az elülső részt csattal tudnám csatlakoztatni, vagy lazán egymásra hajtani, hogy tartsák egymást.
    Ezért már volt frufrum is a múltban, de az fél nap alatt zsíros lesz, így nem túl praktikus.
    Ezen kívül az egész fejformám annyira előnytelen, hogy a magas homlok fölött teljesen lapos fejtető található, így nem sok lehetősége van odafönt túl dús haj kialakulásának (hiába növesztem meg, attól a teteje még teljesen lapos, a többi meg a számban van, mivel nincs hova tűzni, így csak az uncsi hajráf segít). Pedig egyébként viszonylag vastag szálú a hajam, sok is van, de nem ott ahol kellene: a legtöbb lent van a tarkómon. :(
    Arra gondoltam, hogy talán ha hullámos lenne a hajam, akkor könnyebben összekapaszkodnának a tincsek a szomszédokkal, hátha megélnék a hajráf nélkül is, és attól fönt dúsabbnak látszana.
    Mivel reggelente nem szeretnék a hullámok kialakításával órákat eltölteni, már hajlandó lennék inkább újra kitenni az üstökömet a vegyi égetésnek, csak nem tudom, hová forduljak. Tetszik a technika, amit ismertettél, ezért írtam.

    Egyébként 20 évvel ezelőtt sok egyéb bajom is volt nekem ezzel a dauer témával: például nem lehetett mifelénk vidéken se szereket kapni hajkezeléshez (itt a mai hajhab-típusok változatosságára gondolok, amiket én csak öt évvel ezelőtt kezdtem használni és megismerni), sem tanácsot nem lehetett kérni senkitől. Ezért az akkori dauerom leginkább szálanként meredezett szanaszét, és rackajuh benyomását keltettem, mivel egyik fodrász sem ismert a félcentis átmérőjű fapálcikáknál nagyobb csavarókat -- én meg elhittem nekik, hogy dauerolni nem is lehet másként, csak ilyen méretű csavaróra.

    Örülnék ha a kialakítási lehetőségeken túl a dauerolt frizura mindennapi ápolásáról is olvashatnék valamit, hátha sikerülne újra rászánni magamat. (Már a töredezéstől sem félek, legföljebb berasztáznám, ha annyira sérült lenne, mert még a rasztaság is jobban tetszene, mint a jelenlegi állapot. Jobban félek attól, hogy túlságosan 80-as évekbelinek fog hatni a végeredmény, és kiröhögnek vele az utcán.)

    Üdv,
    Zita

    VálaszTörlés
  4. Tud valaki olyan fodrászatot ahol férfinak is csinálnak Dauert?

    VálaszTörlés